Idag är det studiebesök och färd mot Karlskrona som gäller!!!

Godmorgon! 
Sitter nu och väntar på att få åka till Vadstena med skolan. Idag ska vi besöka Landsarkivet där, det ni!! För er som undrar vad vi ska göra där så läser vi nu om Historie-geografisk metod och kartöverläggning. På landsarkivet kan man hitta gammalt arkivmaterial, kyrkoböcker och lite gamla kartor. Med dessa material kan man se hur tex. markanvändningen och olika gränser har förändrats över tid, vilka som bott på en plats osv.... spännande va!!? Studiebesöket är kl. 13, men vi ska åka lite tidigare så vi kan äta lunch i Vadstena innan. Det är så fint väder så det blir nog mysigt:) Sedan bär det av mot Karlskrona när jag kommer hem igen:) Det blir en lite tidigare helg för oss denna veckan, men det blir det väl för alla med Valborg och 1:a maj:)!?

Jag vill be min älskade syster om ursäkt då jag anklagade henne för att ha "lånat" mitt linne, men idag hittade jag det i min egen garderob:)
Det förlorade linnet!

Många Kramar E

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hihi kul med en blogg att läsa! Denna ska jag följa minsann, så jag har koll på vad du gör! Kram Hanna

2009-04-29 @ 15:59:10
Postat av: Klara.

Haha ja jag visste att du hade det själv!! :) Snyggt är det iallfall, kanske jag kan få låna? :) Hoppas Valborg var toppen, här är det fest snart igen! KRAM

2009-05-01 @ 10:22:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0