Fix & Trix

I eftermiddag har vi fixat lite här hemma:) Har varit på IKEA och köpt tyg och gjort tre tavlor. Satt upp tavellister i köket och Henkes farmors "kruka" har fått en växt=)

Borta bra men hemma bäst!

Min kropp värker

Hejsan!
Veckan började tidigt med skola 08:00, inga semestertider precis:) Redovisningar av kursplanerna och genomgång av PBL-arbete i grupp. Hälften redovisade i dag och jag hade turen att få förbereda mig till nästa måndag!

Visste inte efter sommaren (utan träning) att jag hade några muskler kvar i min kropp. Men efter gårdagens pump-pass kan jag säga er att varje muskel värker! Första steget ur sängen i morse var en pina:) Ska bli skönt att komma i gång igen... kan behövas;) Invigde min nya träningsväska som jag köpte i Turkiet:) (75:-, hehe)

Nautilus, vi får hoppas att det inte dröjer 3 månader till nästa pass!!!

En vecka att minnas!

Hejsan!
Är nu hemma efter en vecka i värmen, vi har haft det kanon:) Sol, bad, båtutflykter, turkiskt bad, massage, marknad och god mat och dryck!=)
Turkiet är verkligen ett land man kan leva billigt i, tex. en heldag med badbåt (kl. 9-17): Transport till och från hotellet, frukost, lunch och fri dricka på båten: 125:-!!! Shoppingen är också billig, men det tar ett tag innan man kommer in i prutningen tycker jag. Det finns verkligen allt och man kan väl kalla Turkiet för kopiornas land;)! Men vaddå, två Björn Borg trosor för 50:-, håller de en tvätt är det väl ändå ett klipp!:) Annars blev det bla. converse skor, väskor, plånbok, skjorta, tunika och lite smått och gott. Men shoppingligan var jag långt i från att vinna!

Här kommer lite bilder:

BÅTUTFLYKT

Bad från båten

Här grillades lunchen på båten, kyckling, gott:)

En paus i skuggan då båten stannade för att besöka en liten by.

Här mår man som en drottning!

En kväll åkte vi till Ichmeler för att fira Bernt och Ingaris födelsedagar. Båttaxi dit.

Alla samlade! Här åt jag världens godaste pasta!
Janne dök upp som gubben i lådan, ingen visste att han bokat sin resa och hamnat på samma hotell, kul!

Familjen

Tack för en underbar vecka i Turkiet!

Många Kramar E

Så var man tillbaka i verkligheten...=)

Hejsan!
Nej vårt internet har inte kopplats in, vi ringde i dag  och det kommer förhoppningsvis igång i slutet av nästa vecka!!!! Vad man gör sig beroende! Betala räkningar, registrering av olika saker med skolan, titta schemat och så klart bloggen och mailen;) Så nu står jag på stadsbiblioteket...

Nu är vi i alla fall hemma, det blir så fint här=) Ni är alltid välkomna:)
Skolan verkar kanon, har bara gått i två dagar. Idag var jag på en föreläsning om utbildningshistoria, men efter sommaren har man glömt bort hur det är att sitta stilla och bara lyssna;)Har ett seminarium i morgon sen har jag SEMESTER:) En vecka i Turkiet,det ni=) Ska bli helt underbart....

Så tills internet funkar få ni nå oss på mobilerna eller varför inte på HEMTELEFONEN (jag är tydligen sist i hela Sverige i min ålder på att ha det, haha) 013-122846.

Många Kramar Ellen

Kan man bli annat än glad!?

Hej!
Henke vad säger du om detta;)?
Jag blev bara så glad av detta klipp!!! (såg det på Kalles blogg) Det ser helt underbart ut, gästerna blev nog glatt överraskade!

Ha en bra dag Många Kramar Ellen

Den årliga grillen på Grönalund!

Gokväll!
Charlie uppskattade såpbubblorna vi hade med oss på årets grill på Grönalund!:) Mycket trevlig kväll med god mat!
Nu väntar sängen ska köra Klara till tåget i morgonbitti som går kl. 08.00!! Tidigt... Sedan får vi se vad som händer under dagen!?

Systrana P och Charlie var sysselsatta!

Det var fler som gillade att blåsa bubblor;)

Dagens planer

Hej!
Har fortfarande några lediga dagar innan det blir den sista helgen på jobbet. I dag blir det en sväng ner på stan för att senare gå på bio SOMMAREN MED GÖRAN och avsluta med ett restaurangbesök. Ska bli mycket trevligt och mysigt.

Vi ses Många Kramar E

En dag på sjön!

Hej:) Har i dag haft en kanon dag på sjön här i Karlskrona! Efter att ha ätit vår frukost på en ö i lite regn sprack det upp och vi fick en mycket fin dag=) En riktig hel dag med frukost, korvgrillning, fiske, bokläsning, spel och sol:)
En sådan här dag kan man leva länge på, en dag man kommer att tänka tillbaka på när hösten och vintern kommer...

Ledighet

Hej:)
Nu väntar nästan en hel vecka ledigt!
Mamma och jag har precis varit ute och gått en runda (det är då man inser att det är på stranden man ska vara=) Ska  göra en tonfskssallad och äta när Henke kommer hem från jobbet vid tre. Sedan bär det av till Karlskrona!=) Hoppas på fint väder i veckan...

Nu väntar skuggan, ska läsa lite i min bok.

Sommarkvällar!

Hej! Det har varit dåligt med uppsatering här... I helgen var vi uppe i Linköping och flyttade och flyttstädade. Så skönt att allt är klart, bara att flytta in sen när sommarjobbet är över:) Tack för all hjälp!

Annars är det fortfarande jobb som gäller.
I går åkte vi in till stan och träffade Sabina och Carl, så roligt att träffas. Det blev mat på Larmgatan 10, glass i hamnen och drinkar på Krögers.

I kväll åkte vi över till Färjestaden och träffade Emelie, Daniel och Daniel. En jättefin och solig kväll:) Blev lite fiske på fyren och en glass även i kväll, det är ju sommar;) Vi saknad såklart Emmy, som jobbar i KNA.