Mot Kalmar!!

Nu sitter jag och planerar min färd mot Kalmar!
Jag åker ner redan i morgon med skolan för exkursion till Öland och Kalmar. Vi börjar med besök i Borgholms kommun med studiebesök i stadshuset, sedan åker vi till Ismanstorp, mittlandet, för att få inblick i landskapets historia. Dagen på Öland avslutas med en rundtur i delar av Södra Ölands odlingslandskap. På kvällen bor vi på Hotell Svanen i Kalmar. På torsdagen blir det stadsvandring i Kalmar (får se om man lär sig något nytt:) och genomgång av Kalmars historiska och geografiska utveckling!
På fredagen kommer Henke ner, då ska vi på vår fiskekurs som även är på lördag förmiddag! Lördag kväll hoppas vi kunna ha lite festligheter med fiskegänget=)!!

En rolig nyhet är att vi fått en större lägenhet i samma hus:) En tvåa, som jag har längtat, nu får vi vår BALLKONG!! Lägenheten längst ner till höger på bilden är vår den 1 augusti!! Det ser jag verkligen fram emot!
 


Nu ska jag börja med maten så den är klar tills Henke kommer hem, han är på någon musikundersökning och tjänar 500:-!! När ringer dom och frågar mej;)?

Många Kramar E



Kommentarer
Postat av: M

Hoppas du får en fin dag på Öland och i Kalmar. Man lär sej alltid något nytt när man är på stadsvandring. Vi ses på torsdag. kram

2009-05-05 @ 20:16:51
Postat av: K.

Toppen med nya lyan, grattis!! :) men vi ses på fredag då, vore ju trevligt med mat någon stans. Kram

2009-05-05 @ 22:51:01
URL: http://clubbelladonna.blogg.se/
Postat av: Carro

Då kanske vi ses på fredag. Har ni föreläsning på kvällen??? Vi har nämligen föreläsning på Arena mellan kl 17-20. Var ju jätte länge sen vi sågs nu, så det hade varit super-skoj att ses!! Kram

2009-05-06 @ 22:18:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0